نصيحة اليوم


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, August 31, 2007

شعور بالحب



فى البداية تكون انسان منعزل عن العالم كله لا تحب شى غير

الذين فى اسرتك لا تجد نفسك تنشد تجاه شخص اخر

و فى وقت ياتى اليوم الذى لابد ان ياتى فى يوم من الايام و تشعر

انك متغير فى كل حاجة فى تصرفاتك و اقولك و فى كل

شى اليوم الذى تبدا فيه حياتك كلها تشعر كانك ملكت الدنيا

كلها و انك ملك العالم كله و هى الملكة التانية التى تقاصمك الفرحة و الحزن و كل شى

ماذا تقول لها او ماذا تقولى له....ه

هل تقولى له انك تحبيه او هل تقول لها انك تحبها ام انك ستخجل

جدا و لا تعرف ماذا تفعل ......م

ماذا تقول لامراة سرقتك من بين العالم جعلتك تحبها......م

ماذا تقول لامراة جذبتك اخذتك الى حضنها.....م

ماذا تقول لامرأة جعلتك لا تشعر باى شخص غيرها

ماذا تقول لجمال ونعومه فى طبعها

ورقه وحنان وشوق وغرام فى حبها

وشعور بالامان وانت بجوارها

ماذا تقول لعصفورة اخذتك الى عشها

وجعلتك لا تحلم بشىء غير عشقها

ماذا تقول لها فى وقتها

هل تقول لها انك تحبها

وانك لا تتخيل الحياه بدونها

وانك عايش فقط من اجلها

ام سيكون هذا الكلام قليل فى حقها

سيكون مجرد تقرب الى قلبها

لكن انا سوف اقول لك ماذا تقول

انت لن تقول اى شىء قلبك هو الذى سيتكلم فى هذا الوقت هو

الذى سوف يخرج جميع الكلام

وينصقه ويجعله باحسن حال لكى يدخل الى قلبها ويجعله يحس

بحبك لها

قلبك هو الذى سوف يرشدك لكى تخبرها وتقول وتبوح لها وتقول

انك تحبها

شعورك هو الذى سوف يحركك ويجعلك تفعل اى شىء لكى تجعلها

تنجذب اليك وتحبك كما انت تحبها

شعورك بالحب هو الذى سوف يغير مصير حياتك كلها

فدع قلبك اخى ودعى قلبك اختى بين يدى محبوبكم وقولوا لهم انا

بحبك انا بحبك قولوها قبل ان يأتى يوما يعجز الكلام عن التعبير

قبل ان يأتى يوما لا تستطيع ان تبوح بها وتجد غيرك فى مكانك لازم تقولها

انا فى النهايه اقول لكم ان شعورى بالحب هو الذى دفعنى ان اكتب

لكم كل هذا لانى احبكم كلكم احب همسكم احب فرحكم احزن

لحزنكماتمنى ان تكونوا مثلى تحبوننى كما احبكم

3 comments:

نورهان مفيد said...

حلو أحساسك
وصادقة مشاعرك
بس خليني أقولك
حاول تشوف مواضيع تانية تتكلم فيها
بص حواليك هتلاقي
بلاش كل كلامك عن الحب
وأزاي نحب وليه منحبش وازاي نعيش من غير حب
وليه بننجرح وبعد كده تتكلم عن حبك اللي ضاع منك واللي سبق واتكلمت عنه كتيييييييير

أسفة طبعا اني بقولك كده
بس انت اخويا الصغير
يا يحي في ناس مجروحة كتير
ومحدش حاسس بيهم
بس دافنين حزنهم جواهم ومش بيبنوا ده في كلامهم ممكن مرة ممكن مرتين
لكن مش طول الوقت
خصوصية الانسان مطلوبة مش للعرض
والنشر
ممكن تحكي لاصحابك
حتي لو كانوا كتير
بس حاول تعمل خصوصية
ليك
وأبتدي بص حواليك هتلاقي حاجات كتير تتكلم
عنها وأخرج من الدايرة دي بقي
مش عيب أنك تحب ولا انك تكون رومانسي
بس مش طول الوقت
ده بيكون حلو
خليه من جواك أنت

يعني انا اول ما بدأت أتعرف علي مدونتك
مش لاقيت غير انك بس بتتكلم عن الجزء ده من حياتك
وتقريبا بقت كل مواضيعك شبه بعضها
حب وفراق وهجر وخيانة وعلاقة من طرف واحد
و........و.....و
حاول تعرض لنا جنب تاني من حياتك وتفكيرك وشخصيتك
متخليش اللي يدخل عندك يمل

طبعا
أسفة اني طولت
وانا عارفة مش من حقي أنقدك
بس أنا قولت لازم أقولك انا شايفة ايه
والله أقتنعت بيه أوكي مقتنعتش
أختلاف الرأي لايفسد للود قضية

لا تسالنى من انا said...

شكرا على تعليقك الجميل و احساسك الحلو و شكرا انك بتهتمىبفتح البلوج بتاعى و انت عارفة انى مش ممكن ازعل منك و الصراحة مش بتزعل خالصبس فى حاجة انا يمكن المواضيع عن الحب و كد يمكن بتقن فيها شويا بس هوعدك انى هكتب عن حاجات تانيا كتييييييييييييييير و شكرا لمرورك على البلوج

لا تسالنى من انا said...

و على فكرة يا نورهان انا كتبت فى حاجات تانيا بس بسيط قصة سيدنا محمد و ليه و مجرد سوال و رمضان كريم بس انت اقرا البلوج كويس